Blog

Køb store størrelser på nettet

Kommentarer lukket til Køb store størrelser på nettet

Hvis du synes, du har brug for at finde inspiration til tøj i store størrelser, så er det en god ide at kigge online. Her finder du et stort udvalg af godt tøj til kvinder, der fylder lidt mere end gennemsnittet. Det er ikke altid let at klæde sig, når man skal op i de store størrelser og, det er rart at have et større udvalg af tøj end den lokale tøjbutik kan mønstre. Men først og fremmest kan det anbefales, at du forsøger dig lidt frem med, hvad der klæder dig. Du kan blive overrasket. Her giver vi et par gode ideer, du kan starte med at prøve af.

Find din talje

Når du skal vælge tøj og fylder lidt ekstra er det vigtigt, at du finder ud af, hvad du ønsker at fremhæve. Mange kvinder tror for eksempel ikke, at de har en talje, når de har en mave, der er lidt stor. Derfor køber de store løse overdele uden talje. Det kan desværre få en til at se større ud, selvom man ønsker den modsatte virkning. Rigtig mange – også fyldige kvinder – har faktisk en talje og har stor fordel af at fremhæve den. Det gør du ved at vælge overdele, der er taljerede eller ved at tilføre dit outfit et bælte. Det er også en god ide at vælge tøj med vertikale linjer. For eksempel syninger, der bryder fladen. Så virker du smallere. Undgå horisontale linjer og striber. De gør dig bredere.

Brede hofter og måske smalle skuldre?

Har du brede hofter, er det en god ide at købe bukser, der er vide i benene fremfor smalle. Vidden vil udligne forskellen fra lår til ankler og dermed fjerne fokusset fra hofterne. Er dine hofter noget bredere end dine skuldre, er en åbenstående knælang cardigan eller åben tunika rigtig god til at give de lange linjer, der tager fokus væk fra forskellen mellem skuldre og hofter. Du kan også bruge små skulderpuder eller overdele med pufærmer for at udligne forskellen mellem hofter og skuldre.

Brede skuldre og smallere hofter?

Har du bredere skuldre og i det hele taget større overkrop end underkrop kan en åbenstående knælang cardigan eller åben tunika også være en god ide. Et andet trick er at fremhæve din barm og dermed tage fokusset væk fra din mave og skuldre. Det kan også være rigtig godt med en dyb og ikke for bred V-udskæring, hvis du har brede skuldre. Det leder blikket nedad. Pas på med ikke bare at købe store overdele, som du tænker skjuler det, du ikke er så glad for. En stor uformelig overdel gør dig kun større at se på.

Lav forsøg og shop på nettet

Under alle omstændigheder kan det betale sig lige at lave et par forsøg med dit tøj og opsøge lidt viden om, hvordan man kan klæde sig godt, når man er oppe i de store størrelser. Det kommer jo naturligvis også an på, hvad du har lyst til at gå i og, hvilken stil du har. Ikke desto mindre finder du et meget større udvalg af tøj i store størrelser, hvis du shopper på nettet.

april 28, 2022 |

Sådan bliver din virksomhed mere synlig på sociale medier

Kommentarer lukket til Sådan bliver din virksomhed mere synlig på sociale medier

De sociale medier er effektive værktøjer til at øge virksomheders synlighed og omsætning. De fleste marketingeksperter vil faktisk mene, at det er ekstremt vigtigt for en virksomhed at have en tilstedeværelse på sociale medier.

Men hvor skal man lige starte, hvis man ikke er vant til at bruge sociale medier til ens virksomhed? Vi har samlet et par gode råd til dig der gerne vil i gang i dag.

Tænk over hvilket medie der passer bedst til din virksomhed

Det er ikke alle platforme inden for sociale medier, der passer til alle slags virksomheder. Faktorer såsom aldersgruppe, køn og interesser kan være altafgørende, når du skal træffe dette valg. Er du en virksomhed, der primært er målrettet en kundegruppe, der ikke befærder sig på Instagram, vil det ikke give mening at bruge krudt på denne platform. I dette tilfælde kan du undersøge hvilke platforme din kundegruppe benytter sig mest af, og derudfra vælge hvilket medie der passer bedst til din virksomhed.

Hvis du derimod sælger et produkt eller service, der er relevant for alle slags kunder, hjælper det ikke at stille sig selv dette spørgsmål. Her kan det være relevant at finde ud af, hvilken platform der bedst egner sig til at promovere det produkt du sælger. Et digital marketing bureau vil blandt andet kunne hjælpe dig på den rette vej med dette.

Undersøg de seneste trends

Når du har valgt hvilken eller hvilke platforme din virksomhed skal være synlig på, er det vigtigt at du også tilpasser indholdet på dem til de trends dine kunder følger. Indholdet skal altså være målrettet efter hvad dine kunder gerne vil læse om. Beskæftiger din virksomhed sig med make-up kunne det derfor være en idé også at publicere indhold om de seneste trends inden for make-uppens verden.

Sociale medier giver også god anledning til at skrive om de mere uformelle emner, som du ikke ville have med på din virksomheds website. Du kan endda bruge din website som en måde at have direkte kontakt til dine kunder på og interagere med dem.

Vær konsistent og planlæg dine opslag

Det er ekstremt vigtigt for både din virksomhed og din synlighed, at du husker at opdatere dine sociale medier regelmæssigt. Der må ikke gå for lang tid mellem opslagene eller aktivitet på din profil. Et godt råd kan være at have en kalender dedikeret til dine opslag, såfremt at du allerede ved på forhånd hvilke opslag der skal offentliggøres den kommende måned.

januar 29, 2022 |

Maler i vestjylland

Kommentarer lukket til Maler i vestjylland
maling

Bor du i vestjylland og overvejer du at hyre en maler til dit job, så er der et firma her, som du bør se nærmere på.

En malermester der kan klare det hele

Hvis du står overfor en fornyelse af din bolig, hvor det kræves at der bliver tilført en klat maling eller to, så kan du med fordel kigge på Maler holstebro, hvor du finder frem til malermester Ole Hansen. Her er der ikke det, der ikke kan lade sig gøre og det kan være til din fordel.

maling

Når man kigger efter en maler, er det som regel ikke bare et vindue der skal have en klat maling, men der er helt sikkert også behov for noget andet der skal have en omgang. Det er derfor til stor glæde og gavn, hvis du finder en malermester der faktisk kan tilbyde lidt af det hele.

Find et malerfirma i dit område og få fordelene med

Med malermester Ole Hansen kan du få klaret maling af hjemmet ude som inde. Det er ikke nødvendigvis kun maling der kan klares, men også projekter som tapetsering og lignende kan der blive taget hånd om for dig her.

Ole Hansen er en malermester med mange års erfaring bag sig. Det betyder at du sikrer dig en malermester, der forstår hvad kundeservice er men som samtidig også har den rette erfaring som der kræves for at få et stykke veludført arbejde gjort og så går det bare lidt hurtigere.

Det er en klar fordel at vælge et malerfirma der er i dit eget område, fordi du for det første får muligheden for at få en malermester forbi når det passer dig bedst. Når der skal gives et tilbud på et projekt, kan det være vanskeligt at klare uden at se projektet først, men ofte oplever man udfordringerne med håndværkerbesøg i forhold til at begge parter skal have tiden. Det slipper du for når du vælger en malermester i dit område.

september 21, 2021 |

Bør du diversificere dine aktieinvesteringer eller ej?

Kommentarer lukket til Bør du diversificere dine aktieinvesteringer eller ej?
aktier

Hvis du følger med på finansmarkederne, har du sikkert af og til hørt eksperter udtale, at du bør diversificere dine aktieinvesteringer. Diversificering betyder, at du spreder dine investeringer ud over flere forskellige aktier, og argumentet for at gøre det er, at du dermed også spreder risikoen. Og med tiden er det nærmest blevet et mantra for finanseksperterne, at diversificering er vejen frem. Men er det nu også det?

Sådan diversificerer du dine aktieinvesteringer

Der findes flere forskellige måder at diversificere dine aktieinvesteringer på. En af dem er f.eks. at investere i investeringsforeninger eller såkaldte ETF’er, hvor du dermed investerer i en bredere portefølje af selskaber på én gang. Kender du ikke allerede til ETF-investeringer, så klik her og bliv klogere.

En anden mulighed er at investere i enkeltaktier. Her er pointen med diversificering så, at du skal investere i mange forskellige selskaber på tværs af brancher, lande, markedsværdier osv. På den måde opnår du samlet set en diversificeret portefølje.

Bør du altid diversificere?

Teorien bag diversificering er simpel. Ejer du aktier i f.eks. to firmaer, og det ene firmas aktiekurs falder til halvdelen, har du tabt 25% af din samlede investering. Ejer du derimod aktier i 50 forskellige firmaer, og et af disse firmaers aktiekurs falder til halvdelen, taber du kun 1% af din samlede investering. Ved at sprede dine investeringer ud på flere forskellige selskaber, minimerer du altså risikoen for, at en enkelt uheldig aktie får stor betydning for din samlede portefølje.

Og så er det vel ligetil, at diversificering er vejen frem?

Ikke helt. Der er nemlig to udfordringer ved at diversificere. Den første er, at du ganske rigtigt bliver mere immun overfor tab på enkelte aktier. Det virker imidlertid også omvendt, så hvis en af dine aktier stiger til himmels, vil det ikke have nær så stor indvirkning på din portefølje med 50 forskellige aktier, som det har på porteføljen med to aktier.

Den anden udfordring er, at det kan være noget af en udfordring at finde nok enkeltaktier, som du kan lide. Og mon du kan lide selskab nr. 48 lige så godt som selskab nr. 1? Formentligt ikke. Ved at diversificere kommer du dermed også til at investere i selskaber, som ikke virker nær så attraktive for dig. Og det er altså alt andet lige nemmere at finde f.eks. fem forskellige selskaber i stedet for at skulle finde 50, du synes om.

Det betyder ikke, at diversificering nødvendigvis er en dårlig idé – heller ikke, selv om Warren Buffett, verdens rigeste investor, siger noget andet. Det betyder blot, at du skal have ovenstående i tankerne, inden du blot begynder at diversificere din portefølje.

september 21, 2021 |

Læs her før du tilmelder

0

DER ER LUKKET FOR TILMELDINGER

 

 

25% af alle virksomheder slettet

I dag er FirmaDanmark gennemgået og omkring 25% af alle tilmeldte virksomheder er slettet.

Grunden findes i de meget sparsomme firmabeskrivelser på få linjer.

Nye retningslinjer

Fremover skal ALLE firmabeskrivelser være på minimum 180 ord (ikke tegn).

Tidligere har kravet været på 400 ord, men kun 10% af alle tilmeldinger har levet op til kravet. Derfor lempes kravet nu, så det bliver lettere at få sin optagelse.

Har du ikke 180 ord om din virksomhed, kan du få hjælp hos et utal af tekstforfattere på nettet til en meget overkommelig pris.

 

 

 

november 12, 2013 |

Brug firmaDanmark til reputation management

0

Reputation management på FirmaDanmark

Med den nye kategori ”Erhvervs profiler” åbner FirmaDanmark nu op for reputation management muligheder i kataloget.

Det er nu muligt at ligge en personlig profil online i kataloget, der kan benyttes til proaktiv reputation management eller direkte damage control online.

Der er ganske få muligheder af denne art online og betingelserne for at få en profil online, er da også højere end ved firmaprofiler.

Ønskes en personlig profil i FirmaDanmark, skal følgende være opfyldt:

– Profilen skal være på min 800 ord.
– Profilen skal være informativ og neutral.
– Der skal være et billede vedhæftet.
– Kontaktoplysninger skal angives i bunden af profilen, gerne Google + link også.
– Der må ikke være negativ beskrivelse af personer eller deres virke.

Der må linkes til max. 4 relevante kilder i profilbeskrivelsen.

juni 24, 2013 |

Få SEO gavn af din gratis firmaprofil

0

Sådan får du mest ud af din firmaprofil

Ved at tænke lidt på søgemaskineoptimering, når du opretter din nye firmaprofil, kan du få meget større gavn af det link, der er i profilen, men også af søgninger direkte til profilen.

Vi vil her komme med lidt tips til en god profil.

 

Opret din bruger grundigt

Din bruger bliver som udgangspunkt fundet af søgemaskinerne også. Derfor er det en god ide, at tilføje links og oplysninger – der er mulighed for en beskrivende tekst.

Google author

Din brugerprofil er sat op til at være bidragsyder til FirmaDanmark. Hvis du indtaster din Google plus url og efterfølgende linker fra din g plus profil til Firmadanmark.dk (under bidragsyder til) vil dit billede komme frem ud for din nye firmaprofil i Googles søgeresultater.

Firmaprofilen

Du kan selv bestemme din overskrift og her kan du med fordel benytte et søgeord i kombination med dit firmanavn. Det kan f.eks. være et bynavn, et produkt, en serviceydelse eller andet du gerne vil have dit firma forbundet med.

Tekst

Sørg for at skrive en lang fyldestgørende tekst.
2 linjer er ikke nok, hvis du vil have søgemaskinernes opmærksomhed.
Husk at brug det inkluderede søgeord fra overskriften og brug gerne variationer.

Logo

Omdøb dit logo til et nyt navn med søgeordet fra din overskrift f.eks. firmanavn-soegeord.jpg

Spred rygtet om din nye profil

Link fra et par kilder til din nye firmaprofil, så finder søgemaskinerne den hurtigere. Brug f.eks. Twitter, Google plus eller Facebook til at linke til den.
Du kan også linke direkte fra dit eget website og opfordre dine kunder til at skrive om deres oplevelser med dit firma.

Rigtig god fornøjelse

april 16, 2013 |

Firmaprofil - Bliv synlig på internettet

Videre til værktøjslinje