Avanceret SEO 2022
Kommentarer lukket til Avanceret SEO 2022Søgemaskineoptimering bliver mere og mere avanceret og dagene hvor et par søgeord og et eller to links var nok til at trække massevis af brugere fra Google over, ja de er for længst overstået.
I dag skal der langt mere avancerede strategier til og alt omkring en hjemmeside skal være optimeret før der opnås resultater.
Konkurrencen er blevet højere i Google
I takt med Google har overtaget markedet for websøgninger komplet og digitaliseringen er blevet udbredt, er konkurrencen om de høje placeringer i Google blevet højere.
Det betyder også at forskellen på en førsteplads og en 4 plads på en søgning er blevet det minde og det derfor i dag er vigtigt alt omkring og på en hjemmeside er optimeret til at stryge efter Googles violin.
Fra 10 år siden var det nok med links fra 30 domæner i dag skal der ofte 90 til.
SEO strategien er vigtig
Det er derfor vigtigere end nogensinde, at udarbejde en samlet strategi for hjemmesiden og dens udvikling over en længere periode.
Ofte laves en plan for 12 måneder, hvor der bl.a ses nærmere på:
– Contentplan for understøttende emner og ny LPs
– Plan for linkbuilding
– SoMe plan
– CTR og konverterings optimering
Mere avanceret fintuning
Nogen af de områder SEO har udviklet sig på, er mere fokus på CTR fra Googles rankings – Altså optimering af titler og beskrivelser samt Schema markup.
Her er det i dag muligt, at påvirke Google rankbrain algoritme og via bedre CTR resultater at opnå højere rankings, helt uden at tilføje mere content eller links.
Det er dermed en langt billigere måde at opnå højere rankings.
Arbejdet med konverteringen af brugerne til kunder, er også vundet ind, hvor opgaven for en SEO ekspert før i tiden var koncentreret omkring af få trafikken ind og resten var overladt til andre.
Schema markup for gratis ekstra resultater
I dag er det muligt, at opnå ekstra resultater i søgningerne, hvis der benyttes schema markup på f.eks. FAQ sektioner på en side.
Google anvender dem til at vise korte præcise svar på søgninger med spørgsmål eller som ligner et spørgsmål i Google.
Her vil brugerne kunne læse svaret uden at klikke sig videre til en hjemmeside, men langt de fleste vil klikke på svaret og læse yderligere.
Det betyder du får en ekstra placering på forsiden, der dog ikke trækker så meget trafik som en almindelig placering, men bestemt bidrager positivt.